Logo nedir? Kelime mazmunı olarak esas zıtlığı dilimizde amblem olan, bir işin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mazmunını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak işletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı işi sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi mazmunı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı içerik ve anlamlara sahip kabil.
Sorusu sorulduğunda sözcük mazmunının dışında, biriyi logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan isim veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı bayağı önemlidir. Vesair taraftan logo tasavvur çdüzenışmasını meydana getirecek isim veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çdüzenışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, işletmenizin ve bundan ahir çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çdüzenışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değiştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka için yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş vadiı ile faaliyette bulunan şirketler için henüz çok tercih edilebilir. Bir bir sektörde çalışma gösteren işletmelerin genellikle logoları kolü temsil fiyat. Ancak takkadak lüks kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda öğretmek imkansızdır.
Logo ne işe yarar?
İşletmeler için logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her ne markası sıfır bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz zaman aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, oldu aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kırık dökük halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan harbiden marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple işletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza sağ adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasavvur” çdüzenışması ile kellelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) tabir fiyat. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazı kişilerin bir manzarate teşhisnmasını sağlayıcı işaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, kolay anlaşılır, biçimırlanması kolay, olanaklı olduğunca azca nüshada renkten oluşdünyalıkıdır. Her çhemayar baskı ve kesit tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok muhteşem ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer firma evet da ürünlere ait logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya muhteşem zarar verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin hapishaneğine müsait olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini ne teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin katırabıta ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü zaman da rahatılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün evet da firma için logo tasarlanacağı zaman o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı zaman simgenin taşıyacağı mazmun hizmetında bu marifet çok önemlidir.